Panduan Bina Kedai Online

 

PERHATIAN! PERHATIAN! PERHATIAN!
Kepada Peniaga-Peniaga Kecil Dari Rumah Dan Juga Di Jalanan!

Mari Saya Tunjukkan Anda Bagaimana Anda Boleh Membina Website Mini-Ecommerce Anda Sendiri Dalam Masa 30 Minit Dan PERCUMA!
(Tanpa Sebarang Kos)

Ya! Sama ada anda seorang peniaga dropship, peniaga bundle, peniaga makanan di tepi jalan atau dari rumah, peniaga pasar malam, peniaga ekspo, peniaga sambilan, peniaga sepenuh masa dan peniaga apa-apa sahaja.
Asalkan anda berniaga produk! (Bukan jenis perkhidmatan)


Ilmu membina website ecommerce dengan pantas dan tanpa kos ini! Mungkin.. akan menjadi ilmu yang paling berguna untuk memajukan lagi perniagaan anda !!

Lebih-lebih lagi untuk zaman pasca covid ini, yang mana, ia memaksa kita, untuk hidup dengan norma-norma baharu!
Orang ramai kini sememangnya lebih gemar dan suka membeli secara online sahaja berbanding pergi ke kedai-kedai secara fizikal untuk membeli barang!

Hatta... barangan-barangan di pasar harian pun seperti ayam, ikan dan sayur-sayuran... Ramai kini yang sudah selesa membeli secara online sahaja! Tekan-tekan di handphone! Barang terus sampai depan rumah!


Disebabkan itu, peniaga-peniaga yang ingin terus "survive".... perlu cepat-cepat menyesuaikan diri serta perniagaan mereka dengan keadaan yang sedang berubah ini!  Jika masih lagi terus berdegil dengan hanya membuka kedai di tepi jalan dan mengharapkan orang yang lalu-lalang di hadapan kedai semata-mata untuk membeli barang anda! Di khuatiri, perniagaan anda tidak akan mampu lagi untuk bertahan!

Pentingnya E-Commerce Untuk Bisnes Anda!

Dengan memiliki web ecommerce anda sendiri, ianya akan membuka lebih banyak peluang & harapan!

Anda tidak lagi perlu bergantung sepenuhnya kepada orang yang lalu-lalang di hadapan kedai anda! Orang-orang yang berada jauh berpuluh-puluh kilometer dari kedai anda pun masih boleh membeli dan mendapatkan produk anda! Mereka hanya perlu duduk di rumah, tekan-tekan di handphone dan kemudian, anda boleh hantarkan produk anda kepada mereka! Pasaran produk anda akan jadi lebih luas!

Dengan adanya e-commerce anda sendiri, bisnes anda juga sudah boleh beroperasi 24 jam tanpa henti. Waktu sedang tidur pun, anda masih boleh terima order dari pelanggan-pelanggan anda!

Pengurusan stok serta pelanggan juga menjadi lebih teratur! Anda boleh lihat secara nyata, berapa stok yang masih ada dan barangan apa yang sudah kehabisan stok..

Maklumat pelanggan juga lebih tersusun, anda boleh melihat status setiap pelanggan sama ada sudah membuat bayaran! Sudah menerima produk atau masih lagi sedang di proses order mereka!

Dengan mempunyai web e-commerce sendiri untuk peniagaan anda.. Ia bukan sahaja  akan membantu anda mendapatkan lebih ramai pelanggan, malah ia juga akan membantu anda menguruskan perniagaan anda dengan lebih teratur dan sistematik!

Ada banyak lagi sebab mengapa anda perlu ada website e-commerce atau kedai online sendiri!
Saya ada sediakan ebook khas yang menerangkan tentang pelbagai lagi kelebihan memliki website e-commerce atau kedai online anda sendiri!

Saya ada sediakan ebook khas yang menerangkan tentang pelbagai lagi kelebihan memliki website e-commerce atau kedai online anda sendiri!


Anda boleh download ia secara percuma di bawah! Hanya perlu masukkan nama dan email sahaja!


Tapi.... Bukan Mahal Ke Web E-Commerce Ni?

Ya! Ini adalah antara sebab mengapa ramai peniaga kurang berminat dan tidak mahu membuat dan memiliki website e-commerce mereka sendiri!

Kos untuk memiliki website e-commerce sendiri ini kadangkala, boleh mencecah ratusan mahupun ribuan ringgit untuk dibina. Belum lagi termasuk kos untuk hosting, domain dan juga maintenance bulanan… Ianya akan menjadi sedikit beban untuk ditanggung oleh peniaga-peniaga kecil… terutamanya peniaga-peniaga yang baru sahaja hendak bermula… keuntungan pun masih belum nampak lagi.. Tetapi sudah terpaksa keluarkan kos ratusan dan ribuan ringgit untuk membina website e-commerce!

Ada juga ternampak sistem e-commerce yang memberikan “tempoh percubaan” percuma selama 14 hari…. Namun, kebiasaannya, walaupun sudah selepas 14 hari…. Sales pun masih sendu-sendu lagi.. Tapi, dah mula nak kena bayar yuran langganan bulanan pula!

Nampak macam murah.. RM50 sahaja sebulan! Tapi kalau di darab dengan 12 bulan… cecah RM600 juga setahun!

Tak ada ke website yang menawarkan sistem web e-commerce secara PERCUMA?
Hah! Ini yang saya nak habaq mai nih!

Web E-Commerce Percuma Sudah Wujud!

Sebenarnya, kini.. sudah ada satu sistem web e-commerce yang menawarkan website e-commerce secara percuma kepada orang ramai! 

Menerusi website tersebut! Anda boleh membina web e-commerce bagi perniagaan anda sendiri, tanpa perlu mengeluarkan sebarang kos dan tanpa perlu membayar sebarang yuran langganan bulanan!

Semuanya adalah PERCUMA!

Malah.. Untuk bina kedai e-commerce anda juga adalah sangat mudah!
Asalkan anda ada komputer atau smartphone.. Serta ada gambar-gambar produk anda! Anda sudah boleh bina web e-commerce anda!

Jika semua gambar serta info tentang perniagaan anda sudah ada… anda boleh siapkan website e-commerce anda itu dalam masa kurang dari 30 minit!

Betul ke? Eh Jap! Awak Ni Siapa?

Ah ha! Seronok cerita pasal e-commerce, terlupa pula saya untuk perkenalkan diri!

Baiklah! Izinkan saya perkenalkan diri..
 Nama saya agak panjang.. Tapi secara ringkas.. Kawan-kawan panggil saya Jep!
Ya.. Jep!.. Tapi bukan Jep Sepahtu! Panggil je saya Mr. Jep.. :)

Saya sebenarnya adalah seorang peniaga kecil-kecilan dan juga seorang programmer! 
Di universiti dahulu, saya belajar di dalam bidang IT… manakala berniaga pula, adalah sekadar minat untuk mencari duit lebih bagi menampung serba sedikit perbelanjaan hidup sebagai seorang mahasiswa suatu ketika dulu!.

Sewaktu saya sedang belajar di universiti dulu.. Saya ada berniaga secara sambilan..  Berniaga barang pakaian.
Pada waktu itu, sememangnya saya sentiasa mencari-cari sistem yang boleh memudahkan saya untuk berniaga!

Maklumlah, sebagai pelajar U.. saya tak banyak masa untuk melayan pelanggan menerusi wasap… jadi, saya perlukan satu sistem yang sekurang-kurangnya…  boleh memudahkan saya untuk mengambil order dan menerima bayaran secara automatik dari pelanggan!. 

Senang kata… sebuah sistem e-commerce!

Tetapi, untuk buat web e-commerce, memang perlukan kos yang agak tinggi…. 
Sebagai seorang student.. Bila dengar sahaja kena keluarkan kos ni.. Memang agak gerun sedikit!
Lebih-lebih lagi kalau jenis yang kena bayar tiap-tiap bulan … Fuh!! 
Iyalah.. Duit untuk makan pun kadang-kadang boleh miss… inikan pula nak kena bayar yuran langganan ecommerce tiap-tiap bulan! Memang agak ngeri masa tu!

Jadi.. saya cuba lah cari beberapa sistem yang sesuai dengan keperluan saya….. Yang boleh digunakan.. Secara PERCUMA!...

Malangnya…. Saya tak jumpa!
Hinggalah akhirnya… saya terfikir… Why Not Saya Buat Je Sendiri Website Ecommerce tu?



Sahut Cabaran Bina Web ECommerce!

Idea untuk bina sistem web ecommerce ini saya simpan bertahun-tahun dalam fikiran saya. Hinggalah sampai saya tamat belajar di universiti dan masuk ke alam pekerjaan!

Sebab....... untuk nak buat sistem web e-commerce ini bukan mudah! 
Perlu ada pasukan dan perlu ada modal yang besar juga untuk setup sistem, server dan sebagainya.
Tapi sekarang, apabila dah kerja ni.. Saya dah ada sedikit modal dan juga sudah ada ilmu & skill programming yang lebih baik.

Jadi, saya terfikir, untuk realisasikan idea saya sewaktu student dulu… iaitu membina sistem e-commerce kami sendiri!

Jadi, saya pun ajak beberapa rakan “seperguruan” saya yang lain, yang berminat dan berkemahiran untuk bina satu team…  dan buat sistem web ecommerce kami sendiri!

Setelah beberapa bulan bertungkus-lumus…. Akhirnya!

Sistem E-Commerce Berjaya Di Bina!

Alhamdulillah… Sistem website e-commerce kami berjaya dibina dan sudah boleh digunakan! 

Apa yang menariknya… saya cuba mengekalkan konsep.. “FREE TO USE” untuk sistem web e-commerce yang saya bina ini!

Tujuannya.. Adalah untuk membantu peniaga-peniaga kecilan yang baru hendak bermula dan masih lagi kekurangan modal untuk memiliki website e-commerce mereka sendiri!  Ini adalah perkara yang amat saya inginkan sewaktu berniaga secara sambilan di Universiti dulu!

Dengan sistem web ecommerce yang saya bina ini, peniaga tak perlu keluarkan kos yang besar dan tak perlu membayar sebarang yuran bulanan untuk membina website e-commerce atau kedai online mereka sendiri!


Bukan Web Biashe-Biashe!

Web ecommerce ni.. Dilengkapi dengan ciri-ciri utama sepertimana web-web ecommerce yang lain!
Ia membolehkan peniaga menerima order dan bayaran dari pembeli secara online!
Web ecommerce ini juga turut menyokong payment gateway yang ada di malaysia seperti billplz dan juga toyyibpay!

Apa yang lebih menarik, web ecommerce yang kami bina ini juga menyokong integrasi dengan whatsapp!
Bermaksud, pembeli boleh whatsapp order mereka terus kepada anda dan anda juga boleh close pembeli menerusi whatsapp! Maklumlah… ada sesetengah pembeli ni, diorang tetap juga nak wasap kita walaupun boleh beli direct sahaja di website!

Cerita panjang-panjang pun mungkin anda tidak jelas.
Jadi, mari saya tunjukkan kepada anda beberapa screenshoot rupa bentuk web ecommerce yang saya dan team sudah bangunkan!







Anda Berminat Nak Gunakan Sistem Web E-Commerce Ini?


Untuk menggunakan sistem web e-commerce ini, ia sememangnya adalah PERCUMA!
Cuma, untuk memastikan anda benar-benar tahu dan faham cara untuk menggunakannya, maka pihak saya telah berkolobrasi dengan klikjer, untuk menghasilkan manual cara menggunakan sistem web e-commerce tersebut.

Ia bukanlah sekadar manual, tetapi, turut  di tambah dengan beberapa lagi info dan ilmu tambahan berkaitan perniagaan online.

Jadi, saya fikir, ia adalah suatu yang baik!
Selain ia dapat membantu dan menunjukkan anda cara yang betul untuk setup web ecommerce anda , ia juga dapat membantu anda memahami dengan lebih mendalam tentang bisnes online menggunakan web e-commerce.

Dan sudah tentunya, ia juga membantu saya dan team saya menampung serba sedikit kos mengurus sistem web e-commerce ini!

Panduan Bina Web E-Commerce!


Ya! Inilah dia panduan atau manual yang saya maksudkan itu.
Sebuah ebook yang akan menunjukkan kepada anda, bagaimana untuk membina web ecommerce anda secara PERCUMA dalam masa 30 minit sahaja!

Apakah Yang Terkandung Di Dalam Ebook Ini?

Di dalam ebook ini.. Saya akan tunjukkan kepada anda step-by-step bagaimana untuk setup & bina web ecommerce (kedai online) anda… bermula dari penghasilan logo lagi.. Hinggalah kepada memasukkan produk ke dalam kedai, cara untuk set kos penghantaran,  integrasi kedai anda dengan payment gateway, serta , bagaimana untuk mengintegrasi web e-commerce anda dengan sistem FB Pixel!

Ya! Web e-commerce ini boleh di integrasikan dengan FB Pixel untuk membolehkan anda membuat facebook ads kelak dengan lebih berkesan.

Bukan itu sahaja, saya tunjukkan juga cara, bagaimana anda boleh mendapatkan domain secara PERCUMA agar website e-commerce anda boleh menggunakan nama domain yang lebih pendek dan ringkas!

Cara-cara untuk mengurus order juga, ada saya tunjukkan di dalam ebook ini!

Dan jangan risau.. Jika anda masih tidak faham atau ada sebarang masalah di dalam membina kedai e-commerce anda!.. Saya ada sediakan group support di facebook untuk membolehkan anda bertanya sebarang soalan berkaitan sistem e-commerce ini!

Bagaimana?... Adakah anda berminat untuk mendapatkan panduan membina web e-commerce ini?

Sabar! Ada Bonus Untuk Anda!

Sebagai tanda penghargaan dari saya kepada anda yang sudi untuk mendapatkan panduan ini!
Saya akan berikan anda 2 buah ebook bonus tambahan secara PERCUMA apabila anda mendapatkan ebook panduan bina web e-commerce ini!

Berikut adalah 2 ebook bonus tersebut!


Ebook Bonus 1 : Panduan Pantas Dropship Shopee ke Kedai Online Anda!


Dalam ebook bonus ini, saya akan tunjukkan anda, bagaimana anda boleh berniaga secara dropship dengan cara mendapatkan supplier dari shopee, dan kemudian, menjual produk tersebut di website e-commerce (kedai online) anda!


Ebook Bonus 2 : Panduan Pantas FB & IG Ads


Memandangkan sistem website e-commerce yang saya dan team bangunkan ini boleh berintegrasi dengan FB Pixel. Jadi, saya akan tunjukkan kepada anda menerusi ebook bonus ini, bagaimana untuk membuat iklan di facebook dengan pantas, bagi menarik prospek ke kedai e-commerce anda!

Dapatkan Segera!!.

Baiklah! Tanpa melengahkan masa lagi! Anda boleh klik butang hijau "Dapatkan Sekarang!"  atau gambar ebook dibawah untuk mendapatkan ebook ini!
 

Harga? Berapakah harga ebook panduan ini?
 
Berapakah harga yang sanggup anda bayar untuk membolehkan bisnes anda mencapai pasaran yang lebih luas menerusi website e-commerce?
 
Berapakah harga yang anda sanggup bayar untuk membolehkan produk serta maklumat pelanggan anda dapat diurus dengan lebih baik dan sistematik?
 
Berapakah harga yang anda sanggup bayar untuk membolehkan perniagaan anda beroperasi 24 jam tanpa henti?
 
Disebabkan kelebihan-kelebihan inilah, maka, penyedia-penyedia khidmat website e-commerce di luar sana, berani meletakkan harga ratusan dan ribuan ringgit untuk orang ramai menggunakan perkhidmatan mereka!
 
Namun, sebagai seseorang yang pernah mengalami situasi yang sukar untuk memulakan perniagaan suatu ketika dulu... saya amat memahami situasi peniaga-peniaga kecil yang ingin bermula….maka, saya mengambil keputusan untuk menawarkan ebook panduan ini, pada harga yang sangat mampu milik dan sangat berpatutan… iaitu.. pada harga.. 

 
Hanya RM50 sahaja!
Ya! RM50 sahaja…. dan sekali bayar sahaja! Tiada bayaran bulanan dan tiada bayaran tahunan!
 
Namun! Terus-terang saya katakan!... Harga ini mungkin tidak akan kekal buat selamanya!
Pihak saya mungkin terpaksa menaikkan harga panduan ini di masa hadapan, bergantung kepada pelbagai faktor semasa!

Jadi, sebelum saya berubah fikiran.... Adalah lebih baik untuk anda dapatkan ebook ini segera dengan harga yang sangat istimewa ini!

Anda Boleh klik gambar dibawah untuk dapatkan ebook ini!



Jaminan Kepuasan 100% Atau Wang Anda Dikembalikan!.

Dengan setiap pembelian ebook “Bina Ecommerce” ini, saya sertakan sekali dengan jaminan kepuasan 100% atau wang anda dikembalikan.
 
Jika setelah anda dapatkan ebook ini dan mendapati segala isi kandungannya langsung tidak mendatangkan faedah dan manfaat kepada anda dalam membina web e-commerce anda, saya akan pulangkan wang RM50 anda.
 
Ya, saya akan pulangkan wang anda TANPA BANYAK SOAL!
 
Setelah anda habis baca ebook ini, jika anda tidak berpuas hati, email kan sahaja kepada saya di admin@klikjer.com tentang rasa ketidakpuas-hatian anda itu. Saya akan pulangkan wang anda.
 
Sebenarnya kan… Jika anda lihat betul-betul tawaran ini, anda memang langsung takkan rugi apa-apa untuk dapatkan ebook ini. Segala risiko pembelian anda, pihak saya yang akan tanggung.
 
Oleh itu, anda tunggu apa lagi, cepat lakukan tempahan sekarang juga sebelum saya berubah fikiran dan menaikkan harga ebook ini  pada bila-bila masa!
 
Klik gambar butang "Dapatkan Sekarang"  di bawah untuk lakukan tempahan ebook panduan Bina Ecommerce ini pada harga RM50 sahaja SEKARANG






















No comments:

Post a Comment

216 - Daily Quote

Norsanina.blogspot.com more Quotes