Buku untuk Di Baca - On Writing Well: The Classic Guide to Writing Nonfiction Paperback

Norsanina.blogspot.com

On Writing Well: The Classic Guide to Writing Nonfiction Paperback

 April 5, 2016, by William Zinsser  (Author), 4.7 out of 5 stars    2,689 ratings. On Writing Well has been praised for its sound advice, its clarity and the warmth of its style. It is a book for everybody who wants to learn how to write or who needs to do some writing to get through the day, as almost everybody does in the age of e-mail and the Internet. Whether you want to write about people or places, science and technology, business, sports, the arts or about yourself in the increasingly popular memoir genre, On Writing Well offers you fundamental priciples as well as the insights of a distinguished writer and teacher. With more than a million copies sold, this volume has stood the test of time and remains a valuable resource for writers and would-be writers.

Indonesia

5 April 2016, oleh William Zinsser (Penulis), 4,7 dari 5 bintang 2.689 peringkat. On Writing Well dipuji karena sarannya yang masuk akal, kejelasannya, dan kehangatan gayanya. Ini adalah buku untuk semua orang yang ingin belajar menulis atau yang perlu menulis untuk menjalani hari, seperti yang dilakukan hampir semua orang di era email dan Internet. Baik Anda ingin menulis tentang orang atau tempat, sains dan teknologi, bisnis, olahraga, seni, atau tentang diri Anda sendiri dalam genre memoar yang semakin populer, On Writing Well menawarkan Anda prinsip-prinsip dasar serta wawasan seorang penulis dan guru terkemuka. Dengan lebih dari satu juta eksemplar terjual, volume ini telah teruji oleh waktu dan tetap menjadi sumber berharga bagi para penulis dan calon penulis.


Bahasa Malaysia 
5 April 2016, oleh William Zinsser (Pengarang), 4.7 daripada 5 bintang 2,689 penilaian. On Writing Well telah dipuji kerana nasihatnya yang mantap, kejelasan dan kehangatan gayanya. Ia adalah buku untuk semua orang yang ingin belajar menulis atau yang perlu menulis untuk menjalani hari, seperti yang hampir semua orang lakukan pada zaman e-mel dan Internet. Sama ada anda ingin menulis tentang orang atau tempat, sains dan teknologi, perniagaan, sukan, seni atau tentang diri anda dalam genre memoir yang semakin popular, On Writing Well menawarkan anda prinsip asas serta pandangan seorang penulis dan guru yang terkenal. Dengan lebih daripada sejuta salinan terjual, jilid ini telah bertahan dalam ujian masa dan kekal sebagai sumber yang berharga untuk penulis dan bakal penulis.

No comments:

Post a Comment

219 - Makna 99 Allah - Pecahan

Norsanina.blogspot.com Muhammad Al-Tanwiji dalam kitab Al-Mu’jam Al-Mufashal fi Tafsiri Gharibi Al-Qur’ani al-Karimi (2011), kata Muhaimin (...