Buku untuk Di Baca - You Are a Badass

Norsanina.blogspot.com


Original 

1. You Are a Badass 

Self-help has never ever been more manageable with these 27 micro-chapters full of stories that will lift you up, Oprah-style. Or should we say, Sincero-style — since author Jen Sincero is never too afraid to drop a bomb to make a point? That said, You Are a Badass isn’t just a bunch of cheers and rants: she’s got some unique tips up her sleeve that will boost your self-confidence in seconds. How? Similar to Rachel Hollins’ Girl Wash Your Face, Sincero has her pulse on the mistruths that society thrusts upon us to stunt our growth. By identifying them, she asserts that you can change how you think about yourself — which will in turn change how you live your life. If you start there, the rest (especially career success) will follow. And always remember: You Are A Badass! 



Indonesian 
Swadaya tidak pernah semudah ini dikelola dengan 27 bab mikro penuh cerita yang akan mengangkat Anda, ala Oprah. Atau haruskah kita katakan, gaya Sincero - karena penulis Jen Sincero tidak pernah terlalu takut untuk menjatuhkan bom untuk menyampaikan maksudnya? Meski begitu, You Are a Badass bukan hanya sekedar sorakan dan kata-kata kasar: dia punya beberapa tips unik yang akan meningkatkan kepercayaan diri Anda dalam hitungan detik. Bagaimana? Mirip dengan Girl Wash Your Face karya Rachel Hollins, Sincero menyadari ketidakbenaran yang disodorkan masyarakat kepada kita untuk menghambat pertumbuhan kita. Dengan mengidentifikasinya, dia menegaskan bahwa Anda dapat mengubah cara Anda berpikir tentang diri sendiri - yang pada gilirannya akan mengubah cara Anda menjalani hidup. Jika Anda memulai dari sana, sisanya (terutama kesuksesan karier) akan mengikuti. Dan selalu ingat: Anda Seorang Badass!

Bahasa Malaysia 
Bantuan diri tidak pernah lebih terurus dengan 27 bab mikro yang penuh dengan cerita yang akan menaikkan semangat anda, gaya Oprah. Atau patutkah kita katakan, gaya Sincero — memandangkan pengarang Jen Sincero tidak pernah terlalu takut untuk menjatuhkan bom untuk membuat alasan? Walaupun begitu, You Are a Badass bukan hanya sekumpulan sorakan dan kata-kata kasar: dia mempunyai beberapa petua unik yang akan meningkatkan keyakinan diri anda dalam beberapa saat. Bagaimana? Sama seperti Rachel Hollins' Girl Wash Your Face, Sincero berdebar-debar tentang ketidakbenaran yang ditimbulkan masyarakat kepada kita untuk membantutkan pertumbuhan kita. Dengan mengenal pasti mereka, dia menegaskan bahawa anda boleh mengubah cara anda berfikir tentang diri anda — yang seterusnya akan mengubah cara anda menjalani hidup anda. Jika anda bermula di sana, selebihnya (terutama kejayaan kerjaya) akan menyusul. Dan sentiasa ingat: You Are A Badass!

No comments:

Post a Comment

219 - Makna 99 Allah - Pecahan

Norsanina.blogspot.com Muhammad Al-Tanwiji dalam kitab Al-Mu’jam Al-Mufashal fi Tafsiri Gharibi Al-Qur’ani al-Karimi (2011), kata Muhaimin (...